Note: You are using Internet Explorer 11, which may have display errors, we recommend using a browser such as Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge or Safari

Natrag

Proizvodi, pionirska dostignuća i održivost

Od prodaje pojedinačnih proizvoda u jednoj garaži u Vorarlbergu do uspješnog austrijskog društva kćeri sa sjedištem i vlastitom proizvodnjom u Villachu: 50-godišnja priča tvrtke Sto puna je pionirskih dostignuća po pitanju fasada, boja i žbuka. I ona pokazuje vrlo ranu osviještenost za zaštitu okoliša – jedno snažno načelo koje je tvrtku Sto pratilo kroz brojna desetljeća, a koje je i danas jedan od temeljnih stupova filozofije poduzeća.

Osnivanje matičnog društva Sto u Njemačkoj seže natrag u 1954. godinu kada je "čarobna žbuka" prodavana preko jedne nove sestrinske tvrtke, ISPO Putz KG – a proizvodnja se odvijala u jednoj staji za koze. Prve toplinske izolacije također potječu iz tog doba i Sto je kao pionir uvijek bio prisutan: Od 1962. godine poslovalo se pod nazivom tvrtke Stotmeister + Co., a od 1965. godine i u Austriji. Godine 1964. izvedena je prva kompletno izolirana zgrada na Golmu, brdu pored općine Tschagguns u Vorarlbergu, uključujući fasadnu izolaciju i završnu žbuku. Godine 1966. na red je došla prva izolirana stambena kuća u mjestu Lustenau. Tijekom 1970-ih godina energetska kriza je donijela prekretnicu za toplinske izolacije u Austriji. Dana 10. lipnja 1970. godine se putem ugovora o radu priključio kvalificirani zidar Walter Kuttin iz Zlana u Koruškoj radi distribucije Sto proizvoda u Austriji – sama prodaja se odvijala iz garaže u podrumu jedne obiteljske kuće.

Pionirsko dostignuće u Austriji
S inovativnim proizvodima kao što je žbuka od šarenog kamena Sto-Superlit koja posebno odbija prljavštine i jednostavno se obrađivala, Sto je brzo stvorio zvučno ime diljem Austrije. Zaštitna žbuka Stolit još se od 1960-ih smatrala klasikom. Ukupno je 18 proizvoda na početku bilo u ponudi tvrtke Sto. Tijekom 1980-ih godina nastao je prvi Sto Prodajni centar na današnjoj lokaciji u Villachu. Godine 1983. upisuje se tvrtka Sto Austrija u austrijski sudski registar, a 1988. godine matični koncern se pretvara u dioničko društvo. Godine 1990. Sto je dobio svoj današnji naziv: Naziv Stotmeister zamijenjen je za skraćenicu "Sto" – austrijska podružnica od sada je nosila naziv Sto Ges.m.b.H.

Početak izvoza 90-ih godina
Sto Ges.m.b.H. se 1990-ih godina snažnije orijentirala prema izvozu. Dok je poslovanje cvjetalo u Hrvatskoj i Sloveniji, uloženi su dodatni napori za jačanje izvoznih aktivnosti dalje prema jugu. U tu je svrhu izgrađena mreža Sto prodajnih partnera u Bosni i Hercegovini, Srbiji i Albaniji. Nakon uspješnog otvaranja tržišta u Hrvatskoj i Sloveniji je 2019. godine osnovana treća trgovačka podružnica na Balkanu, u Srbiji. Sto se u zemljama Balkana etablirao kao ponuđač s najvećim spektrom kreativnih premaza i vodećim tehnologijama proizvoda. S jedne strane, velika je primjena vidljiva u rekonstrukciji zgrada sa StoDeco ukrasnim elementima i StoDeco profilima. S druge strane, projektanti i obrađivači se vesele dobroj kvaliteti i usluzi koju nudi Sto – ali posebice angažmanu pojedinog lokalnog prodajnog tima.

Obećavajući izgledi za budućnost
Tehnologija i održivost kod tvrtke Sto su od samih početaka išli ruku pod ruku. Održivost je definirana kao jedna od četiri ključne kompetencije tvrtke Sto – pored tehnološkog predvodništva, usluga i društvene odgovornosti. Tvrtki Sto su za brojne uspjehe i akcije na području održive zaštite klime uručena brojna odlikovanja i oznake kvalitete. "Graditi klimatski svjesno" će tvrtku Sto kao temeljno načelo pratiti i u idućim desetljećima. Priča tvrtke Sto pokazala je da su osviještenost za okoliš, društvena odgovornost i djelovanje s pogledom prema budućnosti preduvjeti za uspjeh.